RUTA IV

Després de l’épica del darrer viatge ara ens proposem fer un tour ibéric.Som els de sempre.Primera parada Zaragoza veiem el pilar i els voltans.Avançem més i ja som a Logroño on el camping esta molt bé , a on hi reposem per acabar sortint a menjar montaditos al vespre pels carrers més céntrics.Hem creuat els monegres, desértic, i creuat Logroño de seguida per la provincia d’Àlava la verdor dels vorals i el paissatge és típicament atlàntic.

BILBAO-OVIEDO

A Bilbao cotxegem estil diesel, molt recorregut però poc gasto. Veiem un formós ajuntament i com no havia de ser d’altre manera ens fem una foto amb el Guggenheim per la part del devant, però a un cantó de la riba del riu. El nervión.Vist Bilbao ens disposem a anar a Oviedo que desposa d’un pulmó verd al seu centre al més pur estil central park en petit. Estem de sort i a Oviedo hi trobem una pensió on per uns raonables euros ens hi deixen fer nit.Cap al vespre sortim pel centre d’Oviedo on hi plou lleument a estones , ens endinsem al “boulevard de la sidra” la degustem i anem a dormir plàcidament a la pensió.

SANTANDER-SANTILLANA DEL MAR-ALTAMIRA-LASTRES

Hi espeteguem cap a les 3 de la tarda.La primera imatge que em ve al cap és el sardinero, la platja del sardinero i l’estadi del Racing.Cerquem un camping i passejem per la ciutat de platjes distretes , però més fredes que les nostres. Ens desplaçem cap a Santillana del Mar on visitem el museu de la tortura, esfereïdor de veritat.Visitem tota la ciutat medieval, per on hi ronden cavalls y el clàustre de Santillana molt ben mantingut.
Cap a les 7 de la tarda arrivem a Altamira. En veiem les coves, en dues paraules, molt interessant.
Deu n’hi do l’embrentzida que portem , encara disposem d’energies per anar a veure el poble de Lastres on és rodà la serie del Dr. Mateo és un poble molt y molt maco.
Comprovem el grafiti urbà on hi diu Porto Alegre del bar de la serie ,és real, però el bar es inexistent , obries la porta i a dins no s’hi veia res, segurament deurien ser filmats a   l‘interior d’un estudi els passatges del bar.Em perdo per Lastres , és un acte autoaltruista molt recomenble de fer, espetego en un bar: em prenc un entrepà farcit de boníto i una coca-cola.

LA CORUÑA –SANTIAGO DE COMPOSTELA

Això no s’atura i un cop fet el trajecte d’autopista corresponent , arrivem a La Coruña i la meva ment fa un flash-back, tot conversant amb els companys de viatge , fem un recordatori de les increíbles tapas de Logroño i la qualitat dels seus vins “bodegueros y cosecheros”.Ves per on que ens trobem al devant de la torre d’Hercules de la Coruña, és un punt estràtegic suposo pero exactament no sé de que. A aquest far de la torre d’Hercules s’hi pot arrivar amb tranvía.Circulem com a peatons pel centre de la ciutat. Ja som a l’endemà i visitem la catedral de Santiago de Compostela .

PORTO

Arrivem a una ciutat atlántica de totes totes , aquí les rutines ciclóniques provenen exclusivamnet de l’ atlàntic i calculo que la variabilitat anual del clima deu ser pròxima al 14%.A Barcelona es del 27%, m’explico!!>> la variabilitat anual és la probabilitat que hi ha que d’un any per l’altre el règim de pecipitacions sigui molt diferent a l’any anterior.Per Exemple  Málaga té una gran variabilitat anual en torn el 41,5%,traduïnt: que segur que tenen períodes de sequera molt llargs i també que el índex de plujes torrencials deu ser elevat de totes totes. Baixem del núvol , la realitat és Porto que recorrem sencer amb un tranvía molt semblant al tranvía blau.Passejem per les ribes bodegueres on guaitem marques reconegudes de vi de porto del que fins i tot en farem un tast.

LISBOA

Es troba a faltar la frescor de Porto , quina calor. Hi ha molta pedra pulida en els esfaltats i constuccions , el centre es preciós. També , per variar fem un tour amb
Tranvía , és molt espectacular anar per Lisboa en tranvía , la gent del “lugar” té una manera especial de circular respecte al tranvía, s’ha de venir a Lisboa per descubrir-ho.

FARO

Oh! Espanya! , oh! Portugal ! (com diria Dagoll Dagom) és tot el que se m'acut dir del que portem vist. Faro te unes platjes obertes al atlàntic precioses, hi anem ens remollem una mica i ja ens disposem a proseguir aquesta ruta propera i ibérica.