RUTA II

Veiem les boscuries gironines farcides de pollancres a la riba dels rius i pi  verd humit ,amb el Canigó que avui porta una barretina vaporosa.Ja hi tornem a ser , aquest any amb en Teixi que s’ha sumat a la ruta d’enguany.Així doncs en Rafa, en Teixi , jo i  el Toyota estem disposats a gaudir d’una nova ruta pel vell continent.

TOULOUSE

Creuat el país catar que és com una estepa lleugerament accidentada ,i poblada de matoll mediterrani , ens dirigim a Carcasonne y Toulouse.
Hem arribat a les onze del matí a Toulouse i hem caminat unes tres hores pel centre , el més destacat , la plaça de “la marie” on hi ha el capitol .També hi ha ubicat un mercat .Veiem un parell de catedrals però no semblen rellevants .Igualment ha estat interessant “le pont neuf”per sota del qual transcorre el riu Garona ja bastant cabdalós , el seu naixement es llunyà, ve de l‘Alt Aran .
A Agen a 125 kilométres de Bordeus comencem a veure un paissatge més propi del clima atlàntic , hi ha més verdor arreu.

BORDEUS

Deixem el cotxe a un parking del centre de Bordeus i passegem pel centre .Veig que hi ha una taxa de noies pelrojes sorprenent.
Prenem el tranvia ple a vessar ,  passem per parades com la d’Aquitaine ,fins a arrivar al riu. El Garona, majestuós i un parell de vegades , potser, mes cabdalós que el nostre Ebre .
Veiem al centre bastantes botigues del producte estrella de la zona , el vi de Bordeus.
El que veiem de Bordeus es bastant parcial, són edificacions preparades per a un clima atlàntic com el que tenen aquí , amb sostres de pissarra i amb força pendent .A les ribes del riu  hi ha unes fileres de blocs de pisos empissarrats que són de foto .Anem a un Kentacky a dinar.

LA ROCHELLE

Arribem a la Rochelle a les 20:00 hores del dilluns 31 de juliol de 2007, és una zona estil , les segones residències de la costa catalana però amb zones verdes molt ben situades.Veiem velers, embarcacions varies a la vora de la platja ,aquí l’aigua és fresqueta però la gent s’hi deu banyar igual.El camping on ens hostatgem esta força bé,és el camping de “Port Neuf”on hi dormirem placidament .
Tenim problemes per trobar una benzinera convencional que accepti Visa , fins  que una noia que sembla enfermera fa que la seguim uns cins quilómetres , i podem carregar el dipòsit que ja estava en reserva gairebé , serà el nostre angel particular, la misteriosa noia que ens ajuda i li estem molt agraïts, ja estavem una mica desesperats .

VALL DEL LOIRA

A Angers hi veiem dos castells i un parell de catedrals i ens dirigim a Saumur.A Saumur a l’oficina de turisme una noia francesa autèntica com diu en Rafa ( es veu que ha elaborat tot un retrat robot de la raça del ejemplar femení francés … ) molt amablement ens traça una ruta  de tres castells i anem a veure el de Montsoreau, el bombardegem a fotos i ara ens disposem a anar a Le Mans passant per Tours.

LE MANS

Després d’acampar en un camping fantasma a prop de Château de Loire , enfilem cap a Le Mans . Divisem els revolts del circuit i visitem la graderia de la recta .És més simple  que el de Montmeló em diuen , però ambós tenen unes escales d’accés a les localitats on un error o una relliscada a sobre el graó pot ser fatal, el pendent es proper als 90 graus .

CHARTRES

De Le Mans anem a Chartres a veure la catedral que recordo que anomenaven al llibre d’història de l’art de COU, però pel camí tenim un ensurt considerable , uns gendarmes de trafic francés fan que els seguim fins a una àrea de servei ,ens temem el pitjor : una supermulta.Som a l’àrea de servei i venen cap a nosaltres :
-Bonjour!!
-Bonjour (diem nosaltres )
-Monsieur la vitesse , vous comprend?
Ens ensemyen una especie de vinocles on hi surt el número 175 i en Rafa que no té ni “papa “ de francés se li acut dir :
-Mucho , mucho eso ? no ?
-D’acord, vous payerai le mimimum ( s’avè el gendarme) .
90 euros costa la broma i en 30 minuts som a Chartres.Chartres és una petita ciutat molt acollildora a 100 quilómetres de París .El que més ens impresiona es la immensa catedral que vista des de dalt te forma de creu , és tota ella un conjunt arquitectònic molt ben treballat, vidreres , l’altar , el rosetó , etc …En fi que és l’indret on estem més a prop de Deu de tot el viatge o aquesta es la intenció de l’esmentada construcció .En comptes de banquetes hi ha cadires enganxades .Pels voltants de la catedral hi ha pidolaires , demanen i en Rafa els dona un euro . Anem a dinar jo prenc un entrepà de poulet i una Orangina i en Rafa i en Teixi s’arreglen amb un Mc Donnald’s.Ens dirigim a Rouen.

NORMANDIA

A Rouen voltem pel centre i anem a dormir al camping municipal . La humitat va en augment i la temperatura va baixant potser fins a uns 15 graus i amb una humitat relativa segur , superior al 90 %.A l’endemà al matí el cel encapotat només deixa pujar la temperatura fins als 19 graus .De Rouen anem a Arromanches zona central del desembarcament de Normandia .Veiem les pilones de ciment des d’on es defensavent els alemanys , tambe hi ha algun monument amb el nom de les victimes , morters de defensa i un tanc amb la estrella distintiva dels americans . Som a latitud 49graus 22 minuts les coordenades de “ le debarquement”.Anem per l’autopista a Brujes i quan anem per Abbeville la temperatura ja ens somriu una mica , és de 26 graus , aquí el sol llueix.Parem a Calais la ciutat de l’eurotunel ,i ciutat on no tenen truita de patates al super .

BRUJES

Ja som a Brujes , anem al centre de la ciutat i pujem a un carruatge que ens porta pel centre a fer un tom , ens ensenyen el pont més petit de la ciutat , i veiem la plaça mes coneguda de la ciutat . D’aquí ja anem al camping que no esta gens malament . Jo i el Teixi xerrem i bebem vi blanc amb dues noies de l’est de Bélgica , ens expliquen que viuen aprop del de l’estació de tren i que posen les bicicletes al tren i van cap a Brujes tot sovint a voltar  . A l’endemà marxem tots plegats del camping nosaltres anem a Rotterdam i elles cap al seu poblet belga fronterer amb Alemanya .Que més afegir de Brujes , com tot el que portem vist és a un gran nivell , aquí les casetes que veiem són d’estil holandés .

ROTTERDAM

Al migdia del dissabte 4 d’Agost de 2007 ens hem parat a Rotterdam , és una ciutat on hi ha la seu de múltiples multinacionals holandeses , com National Nederlanden o ING entre d’altres, doncs si , la ciutat és molt semblant a l’inici de la diagonal de Barcelona , és a dir, un gran centre de negoci .El turisme aquí queda en segon terme ,per això els preus dels establiments no s’enfilen , són més barats que a Barcelona . Aixi que gaudint d’aquests preus passegem pel mercat , i dinem un fast-food.

AMSTERDAM

Aterrem a Amsterdam cap a les 4 de la tarda , el parquing on deixem el cotxe es caríssim, a 3,5 euros la hora .Voltem sense rumb pel “centrum” i hi ha com dirien els francesos “ beaucoup de monde”.El centre és a rebentar ,la causa , és el dia de la festa gay a Amsterdam.Hi ha barcaces plenes de rues de gays q exhibeixen la seva joia , vinguts d’arreu del globus ,al festival s’hi sumen tots els vianants dels carrers del centre que s’apil.len al voltant dels canals de la ciutat a observar l’espectacle.Nosaltres tenim la sort de veure el show des del carrer i més tard prenem un vaixell turístic  que recorre
els canals , ens creuem amb rues de gays continuament ,quina festa hi ha als canals!Ens arrivem a la plaça Damm centre de reunió dels vianants per a reposar forces i continuar , cosa que fem pel “red district”, lloc on hi ha els famosos aparadors .Hi veiem noies de somni, però passem de llarg i anem a un cafè a prendre un refresc .Vist gran part del centre ,ens disposem a trobar camping .Al camping conec  a un noi de Sttutgart molt simpàtic que esta encantat amb la seva ciutat i de la seva estança a Amsterdam  ,m’explica.Però em diu que sent fascinació per Barcelona i que n’enveja molt el clima , normal amb uns 130 dies de pluja que deuen tenir per aquí a  aquestes latituds .( Amsterdam 52 graus 22”).Finalment a les 4 de la matinada , tanquem el pub del camping i dormim. Ens llevem ben dora i tornem al centre d’Amsterdam a esmorzar,comprem uns souvenirs i ens dirigim a Eindhoven.

EINDHOVEN

És on hi ha la central de la Philips , és tot el que en sabem .Visitem les dues catedrals del centre amb teulada punxaguda de pissarra. Abans del centre , però ens creuem amb el mític Philips Stadium del PSV Eindhoven , el retratem per 3 vegades .Ara quan hi hagi partit de champions a Eindhoven sempre podré dir que he estat aprop de l’ estadi del PSV.En resum Eindhoven és una ciutat eminenment industrial però ara ja anem en direcció Luxemburg .

LUXEMBURG

Arrivem a Luxemburg a la tarda .Hi ha un barranc immens que  és el parc del centre de la ciutat que es creuat per un parell de ponts molt alts ideals per fer puenting.Avanç d’arrivar però, em creuat les Ardenes poblada per boscos de grans avets , aquí el clima a l’hivern deu ser dur .Passem de altitud 0 a Holanda a 300 metres sobre el nivell del mar a Luxemburg .Luxemburg presumeix de ser una ciutat que prenten oferir una oferta turística d’alta cultura .Vist el centre , molt europeu per cert, ens dirigim a un camping de les afores .Sopem i coneixem un grup de mexicans  adinerats molt simpàtics , que fan un tour per Europa semblant al nostre però amb transport públic i més dilatat en el temps ells s’hi estaran un mes fent-se tots els racons del continent .Només recordo el nom d’en Pedro del D.F. que és advocat i treballa al bufet de la seva mare a Mèxic.Després hi ha un company seu que quan li dic que estic fent un diari de la ruta , em diu que la seva familia té una editorial i que busca talents , aixi que em dona una revista que es diu Lenguaraz on hi ha e-mails perque li pugui enviar el que vulgui jo i qui jo conegui que escrigui coses.En fi que quedem   aixi , diguem que obrim una finestreta cap a Mèxic.Després d’unes partides de poker anem tots a dormir .

DISNEYLAND

Dormim 4 hores després de la vetllada amb els simpàtics mexicans , és a dir que a les 6 del matí ja estem en peu , disposats a recorrer uns 300 quilómetres per arrivar a Eurodisney.A les 11 del matí ja som a la cinta transportadora de l’entrada que es dirigeix a l’interior del parc , és semblant a la cinta d’ un aeroport.Arrivem a taquilla ens cobren 46 euros , i ens  adonem que el dia que em triat per anar al parc és el del 15 aniversari.Hi ha molta gent però encara n’hi cap més, no és al 100%, millor! Tot i aixi hi ha hores puntes en les que algunes atraccions tenen cues de fins a 60 minuts.Intentem esquivar-les, com a molt fem 40 minuts a l’atracció del Indiana Jones , també anem al Phantom Manor, al Big Tunder Mountain , entre d’altres ,però , a on repetim viatges és al Space Mountain que seria l’equivalent del Dragon kan al Port Aventura, però aqui fa el seu recorregut  cobert per un gran pavelló , suposem que pel clima atlàntic de la zona .L’anècdota del dia ,però, és que només entrar prenem el tren que recorre el perímetre del parc , i quan anem per mig trajecte el tren té una averia .Ens han d’evacuar de dins d’un tunel .
Veiem l’espectacle de les icones Disney a les 19 i el de les 23 , aquest últim és apoteòsic , amb castell de focs piromusical i el castell de Fantasyland il.luminat per lasers ,llums i flames , tot ben acompassat senzillamnet ,és,repeteixo,  apoteòsic  tot plegat.A les 12 hores ja som al llit el dia ha estat dur .

PARIS

Aprofitem que som a 32 quilómetres de Paris i ens hi arrivem . Voltem per la zona centre ,és a dir que veiem la tour Eiffel i els camps Elisis amb el seu arc de trionf.Entre tot caminem uns 10 quilómetres .Els camps Elisis són semblants al passeig de Gràcia,però tres vegades més llarg i rematats amb una espècie de parc de la Ciutadella al final , és a dir , immens.

LA TORNADA

Ens dirigim  a Orleans , fem una ullada pel centre deu n’hi do ! la catedral que tenen aqui .Vista aquesta ciutat que dona nom a New Orleans als EEUU ens dirigim a llemotges on hi farem nit . Llemotges em crida l’atenció perque esta siutuada al “ Pays d’Occitaine “ això és el que n’ha quedat del que m’explicava el meu avi quan li donava per fer historia-ficció i assegurava que al segle tretze , quan l’occità era l’idioma de moda a Europa a l’ estil de l’anglès actual en certa manera . Cap allà el segle XIII , resulta que la corona aragonesa en el seu màxim esplendor es portava molt bé amb Occitania . D’haver-se associat i perdurat en el temps aquelles dues comunitats de parlants de dos idiomes molt semblants , ara parlariem d’una potència com a país, a nivell europeu , semblant a la França actual .Però la historia ha anat com ha anat i devant d’aquest trist lletrero ens trobem ,tot es redueix a una regió francesa que ha perdut la seva llengua propia , l’occità, i que s’anomena “Pays d’Occitaine “ quina barra! Triar aquest nom per a nombrar la regió. En fi que ja queda poc, passem de llarg Llemotges i fem una tirada llarga d’autopista fins a Carcasonne on gaudirem de la visita al seu majestuós i ampli castell medieval , val molt la pena visitar-lo . Dinem , fast-food per variar , i d’una altra atacada d’autopista arrivem a Barcelona a quarts de vuit de la tarda , hora en la que finalitza tota aquesta gran i trepidant ruta .